کنده کاری پاریس خیابان تیراندازی اخبار بین الملل

کنده کاری: پاریس خیابان تیراندازی اخبار بین الملل

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی دفن مومیایی ری بدون هماهنگی!

«زمانی که این جسد پیدا شد، بلافاصله تدفینش کردند. یعنی روز اولی که پیدا شد تدفین موقت کردند و روز بعد تدفین دایم با موازین شرعی. بنابراین به لحاظ کارشناسی یا با

دفن مومیایی ری بدون هماهنگی!

دفن مومیایی ری بدون هماهنگی!

عبارات مهم : برنامه

«زمانی که این جسد پیدا شد، بلافاصله تدفینش کردند. یعنی روز اولی که پیدا شد تدفین موقت کردند و روز بعد تدفین دایم با موازین شرعی. بنابراین به لحاظ کارشناسی یا باید درخواستی رسمی از ما می شد یا این که از جهت شرعی می گفتند آیا دوباره می شود این جسد را بیرون آورد یا خیر. در مورد اول این که درخواستی به ما داده نشد تا از حیطه کارشناسی وارد شویم و دوم این که این اتفاقی است که در برنامه های توسعه عمرانی می افتد و چیزی پیدا می شود و از ما استعلام نمی کنند.»

به گزارش شهروند؛«گفته بودند: «در حال پیگیری هستیم» ولی پیگیری ها به جایی نرسید و مومیایی جنجالی ری دفن شد. مدیران میراث فرهنگی کشور مدت زیادی سوالات خبرنگاران را بی جواب گذاشتند و دست آخر پاسخ ها را یکی کردند و این طور جواب دادند: «باید از ما درخواست کارشناسی شود.»

حالا محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ٢٠ روز بعد از ماجرای کشف شدن جسد منسوب به رضاشاه در جریان طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم به «شهروند» می گوید: «درخواستی به ما داده نشد تا از زاویه کارشناسی وارد شویم.» این گفت وگوی مختصر دیروز در حاشیه نشست خبری هفته میراث فرهنگی انجام شد؛ جایی که بالاخره وقت پیش آمد تا از مسئولان میراث فرهنگی راجع به یک عنوان جنجالی بپرسیم که هر بار راجع به آن جواب سر اوج شنیده بودیم. هر چند این بار هم پاسخ ها چندان روشن و راهگشا نبود.

دفن مومیایی ری بدون هماهنگی!

دلیل سکوت شما، مدیر شرکت میراث فرهنگی و دیگر مسئولان در ماجرای کشف شدن مومیایی چه بود؟ آیا در آن مقطع هیچ مسئولی جواب تلفنش را نمی داد و مدام با این پاسخ روبه رو بودیم که مسئولان می گفتند: «بی خبریم» و «هنوز نمی دانیم مومیایی است یا جسد.» مگر عنوان کشف شدن یک جسد مومیایی که گفته می شود متعلق به یکی از شاهان بوده و به هر حال بخشی از تاریخ کشور عزیزمان ایران هست، در حیطه وظایف شرکت میراث فرهنگی نیست؟

موضوع این است زمانی که این جسد پیدا شد، بلافاصله تدفینش کردند. یعنی روز اولی که پیدا شد تدفین موقت کردند و روز بعد تدفین دایم با موازین شرعی. بنابراین به لحاظ کارشناسی یا باید درخواستی رسمی از ما می شد یا این که از جهت شرعی می گفتند آیا دوباره می شود این جسد را بیرون آورد یا خیر. در مورد اول این که درخواستی به ما داده نشد تا از حیطه کارشناسی وارد شویم و دوم این که این اتفاقی است که در برنامه های توسعه عمرانی می افتد و چیزی پیدا می شود و از ما استعلام نمی کنند.

«زمانی که این جسد پیدا شد، بلافاصله تدفینش کردند. یعنی روز اولی که پیدا شد تدفین موقت کردند و روز بعد تدفین دایم با موازین شرعی. بنابراین به لحاظ کارشناسی یا با

اما آقای طالبیان، این یک جسد معمولی نبود.

مسأله این جسد در حیطه وظایف تولیت بود و بلافاصله دفنش کردند. آنها هم درخواست ندادند و استعلام نکردند. راجع به برنامه های توسعه عمرانی به طور کلی این اتفاق می افتد؛ مثل شاهچراغ و شاه عبدالعظیم و موارد دیگر.

پیامی که از برخوردهای این چنینی با موارد مهم میراث فرهنگی اتفاق می افتد نشان می دهد شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واقعا قدرت مورد نیاز را در برابر نهادها نداشته هست.

نمی شود گفت قدرت ندارد. نباید از این زاویه وارد شد. به هر حال شرکت میراث فرهنگی یک شرح وظایف قانونی دارد و ما در آن چارچوب، آزادی عمل داریم. به طور مثال اتفاقی مشابه می افتد و ما نهایتا باید بگوییم حفظش کنید. ما بیش از این چارچوب نمی توانیم کاری انجام دهیم. ممکن است به عنوان نمونه جهت اماکن مقدس خاصی امکانات و اختیارات خاصی داده شود، مثل خود ما که وظایفی داریم. ولی آن چه هر لحظه مورد گله ما بوده و است این است که در بحث های عمرانی از شرکت استعلام کنند که ما کمک کارشناسی بدهیم.

دفن مومیایی ری بدون هماهنگی!

موضوع دیگر با توجه به افتتاح منزل موزه سیمین و جلال از سوی شهرداری، پیگیری به منزل نیما یوشیج در دزاشیب هست. آقای حسینی مکارم هفته های گذشته به عنوان سرپرست شهرداری قول هایی داد و گفت این منزل خریداری می شود. حالا با گزینش شهردار تازه پیدا نیست که این وعده به کجا خواهد رسید. هر روز که می گذرد نگرانی ها از بابت آینده این منزل زیاد می شود. آیا شرکت میراث فرهنگی به عنوان نهاد متولی میراث بازمانده یکی از اثرگذارترین شاعران، برنامه ای ندارد؟

در کنار شهرداری، جهت تعیین وظیفه این خانه، ما هم به نهادهای متفاوت نامه نوشته ایم؛ از جمله دولت که پاسخ داده پیگیری کنیم و ما هم در حال پیگیری هستیم. ولی در نهایت اولویت اول این است که شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران منزل این شاعر را بخرد. اولویت دوم این است که چون نیما یوشیج از مفاخر این مرز و بوم بوده و هست، وزارت فرهنگ و ارشاد جهت خرید منزل او سرمایه گذاری کند و در نهایت اولویت سوم با شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که باید اعتباراتی به این عنوان تخصیص داده شده است بدهد، خریداری و مرمتش کند. ما هر سه مسیر را جهت پیگیری به وضع این منزل دنبال می کنیم و امیدوار هستیم پیش از همه خود شهرداری منزل نیما را بخرد تا به یک مکان فرهنگی مهم جهت پایتخت کشور عزیزمان ایران تبدیل شود. مواردی شبیه این منزل ثروت های فرهنگی منحصر به فردی جهت شهر هستند و سروسامان دادن آنها می تواند در کارنامه شهردار مهم باشد.

برای منزل صادق هدایت چطور؟ این منزل هم وضع نابسامانی دارد و تکلیفش معلوم نیست. اصلا پیگیری به چنین منزل هایی جزو اولویت هاست؟

«زمانی که این جسد پیدا شد، بلافاصله تدفینش کردند. یعنی روز اولی که پیدا شد تدفین موقت کردند و روز بعد تدفین دایم با موازین شرعی. بنابراین به لحاظ کارشناسی یا با

درباره پیگیری به منزل صادق هدایت، به این علت که مالکیت بیمارستان امیر اعلم مطرح هست، گفت وگوهای مختلفی شده است هست. آینده این منزل را باید در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری کرد. آنها باید به ما جهت نجات این منزل کمک کنند. یا این که این منزل در اختیار شرکت میراث فرهنگی قرار بگیرد و به طور کامل مرمت شود تا به عنوان منزل این نویسنده معرفی شود.

به طور کلی شرکت جهت ساماندهی، مرمت و نگهداری از منزل های مشاهیر برنامه ای دارد؟

خانه های ما اعتباری در ردیف منزل های مشاهیر و مفاخر دارند. تعدادی از این منزل ها مرمت شده است و موجودند و تعدادی دیگر که معروف هستند، به طور اتوماتیک وارد پروسه پیگیری می شوند. در نهایت اگر شرایط مورد نیاز جهت منزل های مشاهیری که زیر حیطه وظایف شرکت میراث باشند، مهیا بشود، حتما جهت آنها تلاش خواهیم کرد. جهت هر کدام از این منزل ها درخواست داده شود، ما اقدام خواهیم کرد.

دفن مومیایی ری بدون هماهنگی!

واژه های کلیدی: برنامه | مومیایی | شهرداری | میراث فرهنگی | اخبار اجتماعی

برای دانلود باید در سایت ثبت نام کنید و احراز هویت را انجام دهید.
دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار