کنده کاری پاریس خیابان تیراندازی اخبار بین الملل

کنده کاری: پاریس خیابان تیراندازی اخبار بین الملل

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی چقدر آب در کشور عزیزمان ایران هدر می‌رود؟

بر اساس آخرین آمار، آب بدون درآمد در کل کشور به طور میانگین ۲۵.۵ درصد تخمین زده می‌شود که از این میزان ۱۳.۴ درصد مربوط به هدررفت واقعی است و این در شرایطی است ک

چقدر آب در کشور عزیزمان ایران هدر می‌رود؟

چقدر آب در کشور عزیزمان ایران هدر می رود؟

عبارات مهم : ایران

بر اساس آخرین آمار، آب بدون درآمد در کل کشور به طور میانگین ۲۵.۵ درصد تخمین زده می شود که از این میزان ۱۳.۴ درصد مربوط به هدررفت واقعی است و این در شرایطی است که جهت کم کردن تنها یک درصد از تلفات آب، ۱۰۰۰ میلیارد تومان باید هزینه شود.

به گزارش ایسنا، به علت وجود تجهیزات فرسوده آبی بخش اعظمی از آب کشور هدر می رود البته این مساله در همه جای دنیا صدق می کند به همین علت نیز راهکارهای متععدی جهت این عنوان درنظر گرفته شده است هست، در کشور عزیزمان ایران نیز از سال های پیش سیاست مدیریت فشار در شبکه های آب شهری دنبال می شود جهت مثال شب ها که مصرف آب به حداقل می رسد، فشار شبکه ها بالاتر می رود و هنگامی که فشار اوج می آید احتمال پرت آب زیاد می شود و اکنون در شبکه های آب، شیرهای تنظیم فشاری تعبیه کرده ایم که فشار را در ساعات روز تنظیم می کند.

البته در بعضی مکان ها نیز هیچ چاره ای جز تعویض لوله ها وجود ندارد که این کار نیز تاکنون انجام شده است و حدودا طی سال های اخیر ۱.۳ واحد درصد از هدر رفت آب کم کردن یافته است و بر اساس گفته های حمیدرضا جانباز – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور – در خصوص به سازی شبکه های توزیع فرسوده آب، در همه دنیا بعد از احداث زیرساخت ها از محل درآمدهای آن سازمان، اقدام به تعمیر و نگهداری زیرساخت ها می کنند ولی به علت آنکه تعرفه های شرکت آب و فاضلاب تعرفه های مخفف است این اتفاق نمی تواند بیفتد.

چقدر آب در کشور عزیزمان ایران هدر می‌رود؟

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب کشور جهت بازسازی تاسیسات متکی به اعتبارات دولتی است و این مساله به علت تعرفه هایی است که جهت شرکت وضع شده است هست، تصریح کرد: ستاد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور یک طرح را آماده کرده است تا از امکانات بخش شخصی جهت کم کردن آب بدون درآمد استفاده شود. در این زمینه بخش خصوصی، خود نسبت به کم کردن پرتی آب اقدام و آبی را که جمع آوری و ذخیره می کند، شرکت آب و فاضلاب به قیمت تمام شده است از بخش شخصی خریداری می کند که این طرح در جهت کم کردن پرتی آب و کم کردن آب بدون درآمد انجام می شود.

در این بین در پایتخت کشور عزیزمان ایران که جمعیت و خطوط لوله بیشتری را به خود تخصیص داده شده است داده نیز ازدیاد هدر رفت آب به چشم می خورد، به طوری که بر اساس گفته های علیرضا نوذری پور – قائم مقام شرکت آب و فاضلاب پایتخت کشور عزیزمان ایران – میزان هدر رفت آب در پایتخت کشور عزیزمان ایران تنها ۱۰ درصد هست، البته شاخص دیگری درحسابداری مشترکان آب وجود دارد تحت عنوان آب بدون درامد یعنی شرکت آبفا پایتخت کشور عزیزمان ایران از مجموع آب تولید شده است ٢٣ درصد از بهای آن را دریافت نمی کند.

بر اساس آخرین آمار، آب بدون درآمد در کل کشور به طور میانگین ۲۵.۵ درصد تخمین زده می‌شود که از این میزان ۱۳.۴ درصد مربوط به هدررفت واقعی است و این در شرایطی است ک

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان هدر رفت واقعی آب در پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۰ درصد است که آن هم به آب های زیرزمینی برگشته و تنها زیان اقتصادی یعنی هزینه تولید انتقال ذخیره تصفیه و توزیع دارد، گفت:به طور مثال ممکن است یک لوله شکسته شود و آب هدر رفت آن را جزو هدر رفت واقعی حساب کنیم و در شرایطی است که آن آب به مجموعه آب زیرزمینی بر می گردد.

وی با تاکید به اینکه حدود۱۱ درصد دیگر مربوط به هدر رفت ظاهری آب در پایتخت کشور عزیزمان ایران می شود که این میزان عمدتا ناشی از خطای اندازه گیری به وسیله کنتور مشترکان، مصارف غیر مجاز و مصرف آتش نشانی هست، اظهار کرد: علاوه بر این دو درصد باقیمانده نیز آبی است که در فرایند تصفیه استفاده می شود.

به گفته وی در مجموع باید گفت میزان آب بدون درآمد در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تنها ۲۳ درصد است که جهت این میزان نیز هزینه ای از سوی شرکت آب و فاضلاب دریافت نمی شود، البته کارها شش سال گذشته شرکت آب و فاضلاب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در بازسازی شبکه های فرسوده و بازسازی تاسیسات منجر به کم کردن هر سال یک درصد آب بدون درامد شده است است البته باید گفت که جهت کم کردن هر یک درصد از هدر رفت واقعی آب نیاز به ۴۰۰ میلیارد تومان هست، اظهار کرد

چقدر آب در کشور عزیزمان ایران هدر می‌رود؟

میزان هدر رفت از تاسیسات و شبکه در شهرهای بزرگ دنیا هنوز به کمتر از شش درصد کم کردن نیافته لیکن این کار به سرمایه گزاری کلان نیاز دارد و شاید توجیه اقتصادی نداشته باشد که در این حوزه هزینه شود.

در این بین وزیر نیرو نیز درصد آب بدون درآمد کشور را حدود ۲۵.۵ درصد عنوان کرده و اعتقاد است که از این مقدار ۱۳.۴ درصد هدررفت فیزیکی هست، ولی این عدد نیز قابل کم کردن است که این کار نیز جزو برنامه های وزارت نیروی دولت دوازدهم قرار گرفته تا در شهرهای بزرگ شاهد کم کردن هدررفت آب باشیم. در حال حاضر نیز کار را شروع شده است و طبق وعده وزارت نیرو قرار است به انجام کار سرعت بخشیده شود.

بر اساس آخرین آمار، آب بدون درآمد در کل کشور به طور میانگین ۲۵.۵ درصد تخمین زده می‌شود که از این میزان ۱۳.۴ درصد مربوط به هدررفت واقعی است و این در شرایطی است ک

واژه های کلیدی: ایران | فاضلاب | اخبار اجتماعی

برای دانلود باید در سایت ثبت نام کنید و احراز هویت را انجام دهید.
دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار